Global Impact Challenge to konkurs z unikatową nagrodą, który organizowany jest przez lokalne oddziały Singularity University od 2010 roku na całym świecie. Każdy oddział (chapter) może zorganizować tylko jeden GIC rocznie.
W Polsce GIC zostanie zorganizowany po raz pierwszy 24-25 maja w Warszawie.
Celem 'Global Impact Challenge' jest wyłonienie najbardziej przełomowych i innowacyjnych pomysłów („moonshot thinking") mogących rozwiązać cywilizacyjne wyzwania (np. AIDS, cukrzyca, autyzm) i pozytywnie wpłynąć na życie miliarda ludzi w ciągu dekady. GIC organizowane są kluczem geograficznym (np. region) lub tematycznym (np. zmiana klimatu).
Konkurs skierowany jest w szczególności do utalentowanych naukowców, inżynierów, start-upów, przedsiębiorców i liderów o szanowanej pozycji w swoim obszarze.
Zazwyczaj do GIC zgłasza się kilkuset uczestników (wymagania: powyżej 21 roku życia i biegła znajomość angielskiego), z czego do finałowego eventu wybieranych jest 5 do 10 zespołów.
Projekty konkursowe oceniane są pod kątem:
- stopnia relewantności do tematyki przewodniego wyzwania GIC
- wykonalności i możliwości wdrożenia projektu w życie
- potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczego
- doświadczenia, osiągnięć i profilu uczestnika
Laureat (lub laureaci – GIC przewiduje maksymalnie dwóch zwycięzców) otrzyma stypendium na intensywny 10-tygodniowy program inkubacyjny Global Solutions Program, z czego 50 dni spędzi w siedzibie Singularity University w NASA Research Park w Dolinie Krzemowej. To unikatowa szansa, aby przez ponad półtora miesiąca obcować i uczyć się od najlepszych menedżerów takich firm jak SpaceX, Google, IBM czy Boeing. Nagroda jest warta ok. 50 000 dolarów.
W latach 2010-2017 odbyło się 119 konkursów GIC w 45 krajach. Łącznie wyłoniono 162 zwycięzców. W zeszłym roku odbyło się 25 konkursów GIC, m.in. w Kanadzie, Południowej Afryce, Singapurze, San Francisco, Holandii, Japonii i Argentynie.
Polska może pochwalić się dwoma laureatami GIC: Łukasz Młodyszewski (Nightly) i Paweł Jarmołkowicz (Harimata). Obydwaj zwyciężyli węgierskie edycje konkursu odpowiednio w 2015 i 2014 roku.
Więcej informacji:
https://su.org/gic/2018/poland/
www.digitaluniversity.pl/
www.singularityuwarsawchapter.com
Magdalena Kozioł
Fundacja Digital University
ul. Chmielna 26 lok 9
00-020 Warszawa
mobile: +48 664 443 449
magda.koziol@digitaluniversity.pl